האם יש תשואות מנדל"ן בגאורגיה

האם יש תשואות מנדל"ן בגאורגיה

מדובר במלכת השאלות שנשאלת בקרב משקיעים פוטנציאלים המעוניינים להשקיע בגאורגיה, אז אנסה לענות על השאלה ולעשות קצת סדר.

נתחיל מהעובדה כי בכל אפיק השקעה ( כמו בכל דבר אחר בחיים ) יהיו את אלה שבעד ואת אלה שנגד.

אני נוטה להיות בצד של אלה שבעד כיוון שאני רואה תוצאות בשטח, גם אצלי וגם אצל לקוחותיי.

כמובן על מנת לראות תוצאות יפות יש לעשות השקעה נכונה ולעשות שיעורי בית, אז לפני שאתם רצים להשקיע זמן ומשאבים אני אנסה לעשות זאת עבורכם ולתת לכם רקע לעניין התשואות ההוצאות והמיסוי.

  • כל תשואה שאציין כאן יובהר כי מדובר בתשואה שנתית לאחר כל ההוצאות הכרוכות אך לפני המיסוי בארץ.

אז איך נדע להשקיע נכון על מנת לקבל ולמקסם תשואה?

יש כמה דברים שצריך תמיד לבדוק אנסה לעשות לכם סדר והבחנה  בין תשואות בטביליסי, בטומי, אזרים הררים, כפרי סקי וכדומה

טביליסי- היא עיר בירה של גאורגיה  והיא ה”תל אביב” של ישראל מבחינת קצב החיים וההתפתחות. בטביליסי מחירי הנדל”ן הכי גבוהים יחסית לשאר המקומות בגאורגיה. אך לא בהכרח ניתן להגיד אותו הדבר לגבי התשואות. הרבה פעמים אני שומעת מקרב לקוחותיי כי חברות כאלה ואחרות יצאו בהצהרות של תשואות שנתיות אסטרונומיות ביחס למצב בפועל כיום כמובן אף אחת מהחברות לא מתחייבת לכלום לכן מדובר במהלכים שיווקיים לרוב אך לא תמיד!

אם הנכם משקיעים בטביליסי תדעו כי פוטנציאל השוכרים שלכם הם שוכרים לטווח ארוך לרוב פחות תיירים לכן לפני שאתם משקיעים חשוב לבדוק מיקום של הנכס את הסביבה שלו וסקר שוק של שכירויות באותו אזור. מאוד חשוב לוודא כי יש בידכם חברת ניהול טובה שאכן תמצא את השוכר לטווח הארוך במחירי שכירות טובים. במידה ועשיתם את הכל בצורה יסודית בהחלט מדובר בהשקעה עם תשואות יפות מאוד אשר יכולות להגיע גם ל 8% שנתי.

בטומי- בטומי לעומת זאת היא ה”אילת” של גאורגיה מדובר בעיר שחייה אך ורק מתיירות והשוכרים הפוטנציאלים שלכם הם תיירים מכל רחבי העולם, לכן לפני שאתם עושים השקעה בבטומי תחשבו כמו תייר האם אתם בתור תייר הייתם רוצים לשהות בנכס כזה או אחר? תחשבו על זה עד לפרטי פרטים מרחק מהים, מהקניונים, הטיילת, קומה נוף כל הנתונים האלה בהחלט ישפיעו בעתיד על התשואה שלכם. בטומי היא עיר עונתית לכן התקופה ה”חזקה” מבחינת שכירויות היא הקיץ החל ממאי ועד אוקטובר גם בשאר חודשי השנה בהחלט מגיעים תיירים וניתן להשכיר את הנכס שלכם אך בפחות כסף ללילה

בסופו של דבר ביחס שנתי אם הנכם השקעתם חכם בהחלט ניתן להגיע לתשואות של 6% שנתי נכון להיום, שימו לב שמחירי הדירות נמוכים בהרבה ביחס לטביליסי.

כפרי סקי- גודאורי,בקוריאני וכדומה, ההשקעות שם יחסית לא זולות אך גם לילה במקום כזה יחסים יקר הן ביחס לטביליסי והן ביחס לבטומי, אבל יש לדעת כי מדובר באזורים עונתיים שהעונה החזקה שלהם היא כמובן החורף כמו בבאטומי גם שם היחס שנתי ניתן להגיע לתשואות יפות שנעות בין 5-6 % שנתי

  • כל התשואות המצוינות הן ביחס להשקעה.
  • מיסוי- יש חובת דיווח בישראל הן על נכסים שברשותכם והן על הכנסות שברשותכם מכל רחבי העולם. בין ישראל לגאורגיה יש אמנה ואין כפל מס כלומר מס שתשלמו בגאורגיה יקוזז מהמיסוי בארץ ביחס אחוזי כמובן למען הסר ספק אינני מתמחה במיסוי ויש להיוועץ ברואה חשבון המתמחה במיסוי בינלאומי.

רישום זכויות נדלן בגאורגיה

עורך דין ישראלי בגאורגיה

הסכם גירושים בהסכמה

העברת כסף לגאורגיה ומגאורגיה לארץ

רכישת דירה יד שנייה

איך מוצאים דירה להשקעה בגאורגיה 

ערבויות

מחירי דירות בגאורגיה בשנת 2023