פירוק שיתוף בין בני זוג

פירוק שיתוף נצרך כאשר יש נכס משמעותי (בית, מכונית, קופת גמל וכו’) אשר רשום על שמם של שני בני זוג המעוניינים להתגרש שאינם מצליחים להסכים ביניהם על אופן חלוקת הרכוש.

מהו פירוק שותפות?

פירוק שותפות הינו ההליך המשפטי הנצרך לצורך חלוקה של רכוש שלא ניתן לחלוקה בקלות (כגון בית, מכונית, קרן חיסכון ועוד) כאשר בני הזוג אינם מצליחים להסכים ביניהם כיצד לחלק רכוש זה. כדי להתחיל הליך פירוק שותפות, יגיש בן הזוג המעוניין בפירוק השותפות תביעה לפירוק שותפות. במסגרת תביעה זו, יחלק בית המשפט את הרכוש בין שני בני הזוג בהתאם לנסיבות העניין.

בית – הנכס היקר ביותר

במרבית המקרים, תביעה לפירוק שותפות תוגש על מנת לטפל בחלוקת בית מגורים משותף. הליך זה הינו מסובך ואמוציונלי מאוד. לעיתים קרובות, מעוניין אחד מבני הזוג להמשיך להתגורר בדירה יחד עם הילדים בעוד בן הזוג השני מבקש לממש את חלקו בדירה.

לבית המשפט כלים רבים לטיפול בסכסוך שכזה. הוא יכול לכפות מכירה של הדירה באמצעות מינוי כונס נכסים וחלוקה שוויונית של הכסף, או לדחות את מכירת הדירה לזמן מאוחר יותר אם נקבע כי יווצר נזק כלכלי משמעותי לילדים בגין אבדן הבית שלהם. הכל בהתאם לנסיבות העניין ולדחיפות הצורך בפירוק השותפות.

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות חייגו עכשיו 052-4455089 או השאירו פרטים:

פירוק שותפות – רק כשאין ברירה אחרת 

הליך פירוק השותפות הינו הליך שנועד לחלק את רכושם של הצדדים באופן שוויוני, וזאת כאשר אין ביכולתם או רצונם להגיע להסכמות בנושא זה. 

עו”ד גירושין אילונה אסטיס, מומחית בדיני משפחה וייצוג בתיקי פירוק שותפות. 

משרדנו עוסק בתחום דיני המשפחה על כל היבטיהם. כל אחד מלקוחות המשרד זוכה ליחס מסור במטרה להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורו. אנו מביאים איתנו ידע מקצועי רב ומקיף וניסיון רב שנים ופועלים בשקיפות מלאה מול הלקוחות.

חייגו עכשיו