גירושין בבית הדין המוסלמי

בישראל, לא ניתן להתחתן בנישואים אזרחיים ולכן טקס הנישואין ייעשה תמיד בתיווך המסגרת הדתית לה שייכים בני הזוג. בדומה, ניתן להתיר נישואים אך ורק בבית דין של הדת בה בוצעו הנישואים.

תהליך הגירושין באיסלאם

על פי האיסלאם, הגבר הוא הצד האחראי על הגירושין והוא יכול לגרש את האישה בקלות באמצעות אמירה (“את מגורשת”). לא נדרשת נוכחות האישה, נוכחות עדים או הסכם גירושין על מנת שהגירושין יהיו תקפים.

בנוסף, אם הכניסה האישה במעמד החתונה או מאוחר יותר להסכם החתונה שלה תנאי המאפשר לה לגרש את הגבר – הרי שתנאי זה תקף והאישה רשאית גם היא לגרש את בעלה.  

גירושין גדולים וגירושין קטנים 

ישנו הבדל באיסלאם בין “גירושין קטנים” (רג’עה) לבין גירושין גדולים (באאן ביינונה סע’רה). לאחר הגירושין הקטנים, רשאי הבעל להתחרט על הגירושין ולחזור אל רעייתו, ועל פי האיסלאם הזוג נחשב עדיין נשוי. אולם אם חזרו על עצמם הגירושין הקטנים שלוש פעמים, הם הופכים לגירושין גדולים והבעל והאישה אסורים אחד על השני.

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות חייגו עכשיו 052-4455089 או השאירו פרטים:

ייצוג בבית הדין השרעי

למרות שהגירושין באיסלאם כביכול קלים, כריכת ענייני המזונות ילדים וחלוקת הרכוש בגירושין הדתיים הופכים את העניינים לסבוכים קצת יותר.

עו”ד גירושין אילונה אסטיס, מומחית בייצוג בבתי דין שרעיים.

משרדנו עוסק בתחום דיני המשפחה וליווי בהליכי גירושין בבתי הדין השרעיים. אנו מלווים את לקוחותינו באופן צמוד, תוך מתן שירות איכותי בשתי שפות ושקיפות מלאה לאורך כל הדרך – על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

חייגו עכשיו