הליך פתיחת תיק גירושין

“הוא רוצה שנעשה הסכם גירושין מחוץ לבית המשפט. אני לא יודעת מה לעשות. הוא יודע שבגדתי בו ואני מפחדת שהוא ייפתח את תיק הגירושין מאחורי הגב שלי בבית הדין הרבני ואז אני לא אקבל כלום” כך אמרה לנו בטלפון ס’, אישה בשנות השלושים לחייה.

ס’ רצתה להתייעץ אתנו לקראת תהליך גירושין שהיא עמדה לעבור. היא הייתה מבולבלת, ולא הבינה את ההליכים השונים ואת ההבדלים ביניהם, והייתה זקוקה לאוזן קשבת והסבר מפורט של כל ההליך אותו היא תהיה עתידה לעבור בחודשים הקרובים. קבענו להיפגש איתה כדי להסביר לה את ההבדל בין פתיחת תיק גירושין, כריכת תביעות בבית הדין הרבני ופתיחת הליכים בבית המשפט לענייני משפחה.

הליך פתיחת תיק גירושין

בפגישתנו, הסברנו לס’ כי כאשר מדובר בזוג שהתחתן כדת משה וישראל פתיחת תיק גירושין יכולה להיעשות אך ורק בבית הדין הרבני ולא בבית המשפט לענייני משפחה. אולם כל הנושאים האזרחיים, ובהם חלוקת רכוש, משמורת ילדים, כספי מזונות וקביעת זמני שהות יכולים להתברר הן בבית משפט לענייני משפחה והן בבית הדין הרבני.

מרוץ הסמכויות

הבחירה היכן ידונו תביעות בנושאים אזרחיים תלויה בשאלה איזו ערכאה קיבלה ראשונה את הבקשה לדון בנושאים אלו. אם בזמן פתיחת תיק גירושין בבית הדין הרבני “נכרכו” בה גם נושאי חלוקת הרכוש, המשמורת והמזונות – ינוהלו הדיונים בכל הנושאים הללו בבית הדין הרבני.

לעומת זאת, אם הוגשה קודם תביעה לבית משפט לענייני משפחה – ינוהלו הדיונים הנוגעים לחלוקת הרכוש בגירושין, משמורת הילדים והמזונות ילדים בבית המשפט לענייני משפחה, בעוד תיק הגירושין עצמו ינוהל בבית הדין הרבני.

איזו ערכאה עדיפה?

בעבר, חששו נשים מניהול סכסוכים כספיים בבתי הדין הרבניים. בתי הדין הרבני נחשבו ככאלה שמעדיפים את טובת הגבר ומשתמשים בפרקטיקות מיושנות לקביעת פסקי הדין שלהם. אולם עם השנים, עברה ערכאת הדיון הרבנית מהפכהובימינו, אין ערכאה “נכונה” יותר עבור נשים או גברים. לכל ערכאה יש יתרונות וחסרונות משלה, והיתרונות והחסרונות היחסיים של כל ערכאה משתנים מתיק לתיק.

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות חייגו עכשיו 052-4455089 או השאירו פרטים:

גירושין טובים הם גירושין בהסכמה

הליכי גירושין מעלים אמוציות רבות על פני השטח. כאשר בני הזוג מצליחים להימנע מקיום משפט בבית הדין ומצליחים לחתום על הסכם גירושין בנוכחות עורכי דין בלבד, נמנעת עוגמת נפש רבה משני בני הזוג. הסכמים אלה נחתמים תוך הסכמה הדדית, חוסכים זמן וכסף יקרים ומאפשרים להליך כולו להיות נעים יותר- מבלי שבית המשפט יתערב בהחלטות אינטימיות בין בני הזוג כגון חלוקת רכוש וזמני שהות של הילדים.

עו”ד אילונה היא מומחית לתיקי גירושין וניסוח הסכמי גירושין הדדיים.

משרדנו עוסק בתחום דיני המשפחה ומתמחה בהסכמי גירושין, ייצוג בבית המשפט לענייני משפחה ובבית הדין הרבני. כל אחד מלקוחות המשרד זוכה ליחס מסור במטרה להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורו. אנו מביאים איתנו ידע מקצועי רב ומקיף וניסיון רב שנים ופועלים בשקיפות מלאה מול הלקוחות.

חייגו עכשיו