מחירי דירות בגאורגיה בשנת 2023

גאורגיה ידועה כיעד מאוד זול להשקעה בנדל”ן, עד לפני כ 3-4 שנים היה ניתן לקנות דירה מרוהטת כולל מוצרי חשמל במיקום אטרקטיבי רק בסך של 35,000$.

בשנה האחרונה ניתן לראות עליית מחירים של כ עד 20% ולעלייה זו יש כמה סיבות:

הסיבה הראשונה לעליית מחירים היא השקעות בלתי פוסקות מכל העולם. בגאורגיה היום ניתן לראות משקיעים מכל הסוגים החל מהמשקיעים הפרטיים אשר קונים דירה או שניים להשקעה ועד ליזמים מהגדולים בעולם אשר קונים אדמות ובונים פרויקטים ענקיים ואטרקטיביים בשיתוף פעולה עם גדולי הרשתות המלוניות בעולם.

היום בגאורגיה משקיעים טורקים, סינים, רוסים, אוקראינים, האמירויות, כלומר ניתן לראות קשת רחבה של משקיעים מכל העולם.

הדבר גרם להתפתחות נדל”נית מאוד אינטנסיבית בגאורגיה בנייה רוויה ותחרותיות.

בסופו של דבר גאורגיה ב 4 השנים האחרונות נמצאת על מפת ההשקעות הנדל”ניות האטרקטיביות ביותר מה שגרם לעלייה חדה במחירי הדירות.

הסיבה השנייה לעליית מחירי הדירות היא המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, גאורגיה הפכה להיות למפלט בטוח לאותם אנשים אשר בורחים מהמלחמה.

חלקם בורחים בחיפוש אחר מקום מחייה זמני מה שגרם לביקוש דירות להשכרה וחלקם העתיקו סופית את מקום מגוריהם והם החלו לקנות נכסים בגאורגיה.

עובדה זו גרמה גם לעליית שכירויות וגם לעליית שווי הנכסים.

מעבר לשתי הסיבות האלה גאורגיה גם הפכה ליעד אטרקטיבי לאנשי עסקים, נפתחו המון חברות ומפעלים של מותגים ידועים בעולם. גם עסקים קטנים, למשל ישראלים פתחו בגאורגיה מסעדות, מלונות בוטיק וכדומה.

ככל שהנדל”ן במדינה מתפתח עם השוק הזה מתפתחת כל המדינה וזה בדיוק מה שקרה לגאורגיה, היום גאורגיה היא יעד חם לתיירות, להשקעות, לעסקים ועם התפתחות זו עלו גם המחירים הלארי (המטבע המקומי) התחזק ואיתו גם עלייה בשווי הנכסים ומחירי הנדל”ן.

אבל למרות עליית המחירים גאורגיה עדיין נשארת היעד הכי זול להשקעות במזרח אירופה כלומר דירה שבעבר יכולתם לרכוש ב 35,000$ היום תרכשו ב כ 50,000$ ועדיין זו תהיה השקעה זולה ביחס למחירים בהרבה מדינות אחרות.

בהתאם לכך גם יש עלייה באחוזי התשואה השנתית היום בטביליסי בהחלט ניתן להגיע ל כ 8% תשואה שנתית ( תלוי כמובן השקעה מיקום וכ”ו) ובבאטומי ואזורים כפריים ניתן להגיע ל כ 6% תשואה שנתית( תלוי השקעה, מיקום וכ”ו).

לכן כפי שזה נראה בשנים האחרונות בהחלט יש עלייה במחירי הנדל”ן מצד אחד מצד שני המחירים עדיין נגישים לכל כיס וזה בהחלט הזמן לעשות השקעה וליהנות מהתשואות העתידיות ועליית שווי הנכס.

משרדי מתמחה בליווי וייצוג משפטי למשקיעים ולאנשי עסקים הבוחרים להשקיע בגאורגיה ואנו מעניקים מעטפת מלאה מתחילת העסקה ועד הקבלת מפתח.

תביעות נגד קבלן בגאורגיה

כמו בכל השקעה גם בהשקעות נדל”ן בגאורגיה יש סיכונים שאותם צריך לקחת בחשבון ולמזער ככל האפשר.

אחד הסיכונים הכי בולטים הוא בעצם לא לקבל את הדירה מהקבלן ו/או לקבלה באיחור מאוד לא סביר ממועד המסירה הנקוב בהסכם, סיכונים אלה ניתן לצמצם ו/או למנוע מלכתחילה בכמה דרכים:

דרך ראשונה ואם תישאלו אותי הכי חשובה בכל תהליך הרכישה היא בעצם ביצוע בדיקות מקדמיות לגבי הנכס והקבלן.

 אם מדובר בדירה שנרכשת מהקבלן יש לבצע כמה בדיקות מקדמיות חלקן לגבי הפרויקט עצמו כגון אישור בנייה, בעלויות, עיקולים , משכון היטלים וכ”ו. בדיקות נוספות שיש לבצע הם לגבי החברה הקבלנית הבונה לברר ברשם החברות אישור התאגדות, חובות, משכון, עיקולים, צווים וכ”ו.

כל הבדיקות האלה ניתן לבצע ע”י פנייה לטאבו, רשם החברות, מיסוי, עירייה שם ניתן לקבל את כל המידע והמסמכים וללמוד אותם היטב, לפי הנלמד ניתן להבין מה מצבו של הפרויקט, של החברה הבונה ומה הסיכוי לכישלון.

בדיקות מקדמיות בעצם מאפשרות לנו להבין את תמונות המצב נכון להיום הן של הפרויקט האם הוא מתקדם בהתאם למצופה והן של החברה שהיא אכן יכולה לסיים את הפרויקט ולבצע את כל מה שהתחייבה.

דרך שנייה היא רכישה מקבלן חזק, הכוונה לקבלן שכבר בנה כמה וכמה פרויקטים סיים אותם ואנשים קיבלו מפתחות. לא מומלץ לרכוש מקבלן שמדובר בפרויקט ראשון או שני שלו תרכשו ממישהו שיכול להראות לכם תוצאות סופיות.

יובהר כי אף אחת מהדרכים הנ”ל אינה נותנת בטחון מלא שמחר לא יקרה כלום לחברה ולפרויקט, לא קיים ביטחון כזה בגאורגיה באופן כללי כמו בכל השקעה אחרת תמיד יש סיכונים, אבל שני הדרכים בהחלט מצמצמות מאוד את הסיכוי שדבר כזה אכן יקרה.

במידה וקרה הדבר ולא קיבלתם מפתח כלל או שיש איחור שהוא בלתי סביר יש בעצם שני דרכים לפתור זאת.

דרך ראשונה היא ע”י משא ומתן ומציאת פתרון מול החברה, זאת אומרת יש לוודא מה ההסכם אומר לעניין איחור ולעניין פיצוי ומה הן המחויבויות של החברה כלפי הקונה במקרים כאלה, משם בעצם להתחיל את תהליך המשא ומתן על מנת להגיע להסכמות.

דרך שנייה היא להגיש תביעה בבית המשפט בגאורגיה נגד הקבלן, מדובר בהחלט בדרך אפשרית אבל זה תהליך ארוך ולא פשוט כלל, הרבה פעמים יכול להיווצר מצב שגם עם תקבלו פסק דין לטובתכם לא יהיה מול מי לאכוף אותו, לכן מצד אחד מדובר בדרך פחות מומלצת אם ניתן לפתור את הדברים דרך משא ומתן מצד שני פנייה לבית המשפט במקרים קיצוניים אכן עוזרת ואף מניבה תוצאות, כל מקרה לגופו.

היו מקרים בהם לקוחות שלי נתקלו באטימות מוחלטת ורק לאחר שאני נכנסתי לתמונה אכן הצלחנו להזיז את הדברים ולקבל מענה מהקבלנים ואף פיצוי הולם, רצוי במקרים כאלה לפנות לקבלנים באמצעות עורכי דין על מנת להעביר לצד השני את הרצינות שלכם ולהעיר את עיניו של הקבלן כי העובדה שהנכם רוכשים זרים לא משנה את המחויבות שלו כלפיכם.

עוד דבר כמובן שחשוב לעשות לפני חתימת הסכם ברכישה הוא לוודא כי לקבלן יש מחויבות כלפיכם הן לגבי מועדי מסירה והן וגבי סעיפי פיצוי, הרבה פעמים ההסכמים מאוד דלים ולא מפורטים ויש להתעקש על סעיפים אלה.

דירות יד שנייה – אל תזלזלו ברכישות כאלה ותמיד תבצעו פה בדיקה מקדמית של הנכס ושל המוכר ניתן לעשות זאת ע”י למידה של נסח טאבו של הדירה לבדוק בעלויות, עיקולים היטלים וכדומה, כך תבינו מה מצב הנכס והאם אין מניעה למכירה והעברת בעלות.

בדיקה של המוכר- אביא דוגמא למקרה שקרה לי, פנה אליי לקוח בבקשה שאייצג אותו ברכישת דירה מיד שנייה, הוצאתי נסח טאבו הדירה הייתה “נקייה” והייתה רשומה בבעלות של אדם מסוים, הלקוח שלי תיקשר מול כביכול מיופה כח  של אותו אדם כאשר דרשנו ממנו להראות לנו יפוי כח נוטריוני הבנו שבכלל אין לו אותו וככל הנראה מדובר בעוקץ.

לכן בין אם אתם רוכשים מקבלן או דירה יד שנייה תעשו את כל הבדיקות הנחוצות על מנת לצמצם ו/או למנוע נזקים בעתיד.

משרדי מייצג ומלווה משקיעים בגאורגיה מזה חמש שנים ואנחנו מתמחים בכל סוגי עסקאות הנדל”ן.

העברת כסף לגאורגיה ומגאורגיה לארץ

האם יש-תשואות מנדלן בגאורגיה

ליווי עסקאות נדלן בחול

ליווי עסקאות נדל׳׳ן

ליווי עסקאות נדלן

תהליך גירושין ללא ילדים

הסכמי גירושין

הסכם גירושים בהסכמה