הליך גירושין ברבנות

הליך הגירושין ברבנות הינו ההליך החוקי המוביל לפירוק הזיקה החוקית בין בני זוג יהודים שהתחתנו כדת משה וישראל בין אם בארץ או בחו”ל. בני זוג שהתחתנו כדת משה וישראל יכולים להתגרש אך ורק בערכאה דתית – בבית הדין הרבני.

את ההליכים המשלימים להסדרת חלוקת הרכוש, משמורת ילדים ומזונות ניתן לנהל הן בבית המשפט לענייני משפחה (ערכאה אזרחית) והן בבית הדין הרבני (ערכאה דתית).

כיצד מתבצע הליך גירושין ברבנות?

הליך גירושין יכול להתבצע בהסכמה או באמצעות תביעת גירושין:

גירושין בהסכמה

זוג בתהליכי גירושין יכול להחליט לגבש הסכם גירושין באמצעות עו”ד גירושין מומחה לגישור וניסוח הסכמי גירושין. לאחר גיבוש ההסכם וחתימה עליו, ניתן להגיש את ההסכם לבית הדין הרבני האזורי באזור המגורים האחרון של בני הזוג בצירוף בקשה משותפת לפתיחת תיק גירושין. בית הדין הרבני יבחן את ההסכם ויבדוק שההסכם הוגן (ובמקרים בהם מעורבים ילדים- שומר על טובת הילד ) ולאחר אישור ההסכם יינתן לו תוקף של פסק דין). לאחר שנותנים לו תוקף נקבע מועד למתן גט.

תביעת גירושין

במקרים בהם לא מצליחים הצדדים לגבש הסכמה, תוגש לבית הדין הרבני תביעת גירושין, ניתן לכרוך את התביעה בעניינים נוספים הנוגעים לגירושין כגון חלוקת רכוש ומשמורת ילדים. תביעת הגירושין תוגש לבית הדין האזורי באזור מגוריהם האחרון של בני הזוג ותפרט את עילת הגירושין, את פרטי הצדדים ואת המייצגים של הצדדים.

עילת הגירושין היא סעיף הנובע מהאופי הדתי של בתי הדין הרבניים עילות גירושין כוללות חוסר יכולת ללדת ילדים יחד, אלימות במשפחה, חשד לבגידה ועוד. כאשר הבקשה להתגרש היא חד צדדית, יש חובת הוכחה לאחת מעילות הגירושין הנ”ל.

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות חייגו עכשיו 052-4455089 או השאירו פרטים:

ייצוג בבית הדין הרבני

כדי לייצג לקוחות בבית הדין הרבני, נדרשת הבנה הן של החוק האזרחי במדינת ישראל והן של הדין האישי – דיני הגירושין על פי ההלכה ופרוצדורות הדיון המקובלות בבית הדין.

עו”ד אילונה אסטיס, מומחית בדיני משפחה וייצוג הן בבית הדין הרבני והן בבית משפט לענייני משפחה.

משרדנו עוסק בתחום דיני המשפחה ומתמחה בהסכמי גירושין, ייצוג בבית המשפט לענייני משפחה ובבית הדין הרבני. כל אחד מלקוחות המשרד זוכה ליחס מסור במטרה להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורו. אנו מביאים איתנו ידע מקצועי רב ומקיף וניסיון רב שנים ופועלים בשקיפות מלאה מול הלקוחות.

חייגו עכשיו