המדריך למשקיעים בגאורגיה

המדריך למשקיעים בגאורגיה

כמו בכל השקעה בנדל”ן בחו”ל מומלץ להתחבר למדינה ולאזור בו הנכם מעוניינים להשקיע, כך גם בגאורגיה הדבר הראשון שהנכם צריכים לעשות הוא לקבל החלטה באיזה אזור להשקיע, טביליסי, באטומי, אזורים הרריים וכדומה כדי לקבל החלטה כזו אני ממליצה קודם כל לבקר באזורים האלה לטעום, להריח, להרגיש. אין הבחנה איפה כדאי יותר ואיפה כדאי פחות בכל אזור ניתן לבצע השקעה שתניב אחלה תשואה וההפך.

השלב השני הוא לבחור את הנכס שאתם רוצים לקנות, אחרי שקיבלתם החלטה באיזו עיר תשקיעו כדאי לבצע סקר שוק לגבי האזורים באותה עיר, הפרוייקטים, התשואות וצפי עליית מחירים.

שלב שלישי אחריי שבחרתם את הנכס חובה לבצע בדיקות מקדמיות כגון: לבדוק האם אין היטלים ועיקולים על הנכס ו/או על הקבלן ו/או על הפרוייקט האם אין הליכים משפטיים, האם יש היתרי בנייה, האם הקבלן מתקדם בקצב בנייה בו הוא התחייב מול העירייה, האם החברה חזקה ובעלת הון, האם זה פרוייקט ראשון של הקבלן וכדומה כל הבדיקות האלה הם חובה מפני שאם יש ולו בעיה אחת מתוך מה שפורט כאן כבר עלולה להיות עסקה בסיכון ואין טעם כלל להתקדם כמובן שכל מקרה לגופו ויש לבדוק היטב כל דבר.

שלב רביעי במידה והשלב השלישי עבר בשלום ללא בעיות מתקדמים לשלב חוזה הרכישה,יש ללמוד היטב את החוזה ובמידת הצורך אף לנהל משא ומתן על מנת למקסם את תנאי חוזה הרכישה לטובתכם וכדי שתוכלו לעשות זאת עליכם להכיר היטב את החוקים בגאורגיה ואת מה שנהוג להכליל בהסכמי רכישה. בהסכם זה בדרך כלל יהיה פירוט לעניין וועד בית, חברת ניהול ושכירות הנכסים וכל התנאים העתידיים חשוב להבין היטב את ההסכם על בוריו. שימו לב השפה המשפטי בגאורגיה היא גאורגית בית המשפט במידה ותגיעו אליו יפרש את ההסכם לפי הכתוב בגאורגית ולא לפי התרגום.

שלב חמישי הוא תשלום ראשוני עבור הנכס ורישום הערת אזהרה, אנא שימו לב כי קיימים קבלנים שלא רושמים הערת אזהרה לטובת הקונה אבל רובם כן עושים זאת ויש לדעת היטב באיזה שלב תירשם הערת אזהרה לטובתם ואז בעצם אתם מופיעים בנסח טאבו של הנכס כבעלים עתידיים. כמובן שיש לבדוק בטאבו האם הקבלן אכן ביצע זאת ( כבר היום מקרים של זיופים)

שלב שישי רישום העברת בעלות וקבלת מפתח, זהו השלב בו הקבלן סיים את הבנייה והחל ברישום העברת בעלות על שם הקונים. בשלב זה הנכם תתבקשו לחתום על הסכם נוסף מה שנקרא ” הסכם סופי” וזה ההסכם אתו ירשמו בעלות על שמכם חשוב מאוד לוודא שההסכם הסופי תואם בדיוק להסכם הראשוני שחתמתם.

לסיכום על תעשו זאת לבד אלא אם כן יש בידכם את השפה הידע המקצועי והאפשרות לבצע את כל השלבים הנ”ל.

העברת כסף לגאורגיה ומגאורגיה לארץ

ליווי עסקאות נדל׳׳ן

ליווי עסקאות נדלן

תהליך גירושין ללא ילדים

הסכמי גירושין

הסכם גירושים בהסכמה

עוקץ נדל”ן בבאטומי