חוק איזון משאבים – איך עושים את זה נכון?

חוק איזון משאבים - איך עושים את זה נכון?

תהליך גירושין מציף במתגרשים רבים חרדות ואי ודאות רבה. כיצד יחולק הרכוש? כמה זמן ייקח להם להגיע להסדר איזון משאבים? כיצד להפחית עלויות משפטיות? וכיצד למנוע היגררות ארוכה בבתי המשפט?

חוק איזון משאבים הוא אוסף הכללים המשפטיים הקובעים כיצד יחולק הרכוש בין בני הזוג לאחר גירושין. ישנה חשיבות רבה להבנת מהות החוק לפני כניסה לתהליך גירושין וזאת על מנת למנוע הפתעות ואכזבות בדרך.

תמצית החוק

עפ”י החוק, עם פקיעת הנישואין הופך כל רכוש בני הזוג אשר הם צברו מיום הנישואין ו/או המחייה המשותפים מתחלק ביניהם באופן שווה. חלוקה שווה זו כוללת נכסים שהחוק קבע מפורשות שהסדר איזון המשאבים חל עליהם, אך אינה כוללת תשלומים כגון מזונות ילדים ומזונות אישה ומתייחס אך ורק לחלוקה של הרכוש הצבור.

איזון משאבים בהסכמה- הסכם איזון משאבים?

 

בני הזוג יכולים להגיע להסכמות ביניהם לגבי חלוקת הרכוש ואין הוא חייב להיות ע”פ כללי איזון המשאבים, כלומר כאשר יש הסכמה בין בני הזוג הם חופשיים לחלק את רכושם לפי רצונם. במידה ובני הזוג לא הגיעו להסכמה, מוגשת תביעה לאיזון משאבים והתיק מתברר בבית המשפט ע”פ כללי איזון משאבים. מיותר לציין שלרוב נוח, מהיר וזול יותר להגיע להסדר איזון משאבים ללא התערבות בית המשפט – ולכן בתור עו”ד גירושין עם ניסיון רב בליווי זוגות בתהליך גירושין אנו ממליצים לבני זוג להשתדל ככל יכולתם להגיע לחלוקת רכוש בגירושין בהסכמה.

יוצאי דופן

החלטת בית המשפט

ישנם פעמים בהם בית המשפט סבור שחלוקה שווה אינה משקפת את כללי ההוגנות או החוק, במקרים כאלו, בית המשפט יכול להחליט על חלוקה לא-שווה של נכסים.

חייגו עכשיו