תהליך גירושין ללא ילדים או הסכם גירושין ללא ילדים

תהליך גירושין ללא ילדים - הסכם גירושין ללא ילדים

גירושין ללא ילדים – מה צריך לדעת

תהליך גירושין ללא ילדים הוא בדרך כלל קצר ופשוט בהרבה מתהליך גירושין עם ילדים שיכול להיות מתיש, יצרי וארוך. זאת מכיוון שתהליך גירושין ללא ילדים חוסך מהצדדים דיונים בנושאים שבד”כ לוקחים את הזמן הרב ביותר: מזונות, משמורת, זמני שהות, מקום מגורים ועוד.

בתהליך גירושין ללא ילדים התהליך נסוב בעיקר סביב שני נושאים עיקריים:

  1. הליך הגירושין עצמו
  2. חלוקת רכוש

כאשר אחד מהצדדים אינו מוכן להתגרש ו/או אינו מסכים להגיע להסכם גירושין מחוץ לכותלי בית משפט, מרבית התהליך יתנהל סביב קבלת הגט או התרת הנישואין. אולם כאשר אף צד אינו מנסה לעגן את השני, התהליך עוסק בעיקרו סביב חלוקה הוגנת של הרכוש המשותף.

תהליך הסכם גירושין ללא ילדים בהסכמה

תהליך גירושין ללא ילדים הוא, כאמור, פשוט יותר מתהליך גירושין עם ילדים. במיוחד כאשר מדובר בגירושין בהסכמה. חשוב לציין שהסכם גירושין חייב להיחתם בהסכמת שני הצדדים ואף צד אינו יכול לכפות על השני להסכים להתגרש מחוץ לכותלי בית המשפט אם אינו חפץ בכך. אולם בשל האופי המיוחד של גירושין ללא ילדים, השגת הסכמה נוטה להיות קלה, מהירה ויעילה יותר. אם נחתם הסכם גירושין בין הצדדים, על הצדדים לקבל את הסכמת בית הדין כדי לתת להסכם תוקף של פסק דין מחייב. כאשר מדובר בתהליך גירושין ללא ילדים, נדיר מאוד ששופט יתערב בהסכמות שהושגו בין הצדדים.

אנו ממליצים לכל איש ואישה המגיעים אלינו לייעוץ לשבת לתהליך גישור גירושין במטרה לסיים את הליך הגירושין במהירות ובהוצאה נמוכה.

הסכם גירושין ללא ילדים וללא הסכמה

כאשר אין הסכמה להתגרש אחד הצדדים מגיש תביעת גירושין בבית הדין הרבני, אם מדובר בזוג מעורב ונישואין אזרחיים אזי מגישים בקשה להתרת נישואין בבית המשפט לענייני משפחה. לאחר הגשת התביעה לגירושין מתחיל להתנהל כל הליך הגירושין בפני דיין או שופט כלומר מוגש כתב הגנה, קביעת מועדי דיון וכ”ו כאשר הליך הגירושין מתנהל ללא הסכמות בית הדין כמו גם בית המשפט יבדוק עילות לגירושין אפשרות לשלום בית וכדומה.

עו”ד אילונה אסטיס, מומחית בדיני משפחה

משרדנו עוסק בתחום דיני המשפחה ומתמחה בהסכמי גירושין, ייצוג בבית המשפט לענייני משפחה ובבית הדין הרבני. כל אחד מלקוחות המשרד זוכה ליחס מסור במטרה להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורו. אנו מביאים איתנו ידע מקצועי רב ומקיף וניסיון רב שנים ופועלים בשקיפות מלאה מול הלקוחות.

המשפט ” אין לנו ילדים, מה כבר יש לנו משותף, נתגרש תיק תק” חוזר על עצמו לא מעט בקרב לקוחותינו אבל זו טעות חמורה לחשוב כך.

כאשר לזוג אין ילדים משותפים עדיין יש להם זכויות וחובת האחד כלפי השנייה, לכן גירושין ללא ילדים הם לא בהכרח קלים ופשוטים, אמנם ענייני המזונות ואחריות הורית לא קיימים בהליכים אלה אך כל שאר ההליכים בהחלט מתקיימים.

בדרך כלל בגירושין ללא ילדים נשארים שלושה עניינים בין בני הזוג:

  • הליך גירושין בהסכמה או ללא הסכמה
  • הליכי רכוש – חלוקת רכוש משותף
  • הליכי איזון משאבים – חלוקת זכויות סוציאליות
  • הליכים אלה ניתן לנהל בבית המשפט או בבית הדין הרבני בדרך של תביעות או הסכם.

גם אם מדובר בהליך את כל המחלוקות המצוינות לעיל יש לפתור בדרך של תביעות והליכים משפטיים או בדרך של הסכם גירושין הדדי. מה שעדיין יכול להפוך את הליך הגירושין ללא ילדים לארוך ומייגע.

גירושין ללא ילדים בין אם הם בהסכמה ובין אם לא, עדיין מצריך מבני הזוג לעבור את הליך הגירושין עצמו בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה (במקרה של זוגות מעורבים).

כאשר מדובר בהליך כזה עדיין נשארים עניינים לא פתורים בין בני הזוג אשר יש לפתור אותם בדרך של הסכם גירושין הדדי או בדרך של הליכים ותביעות בבית המשפט, לכן גם אם אין ילדים משותפים והנכם בטוחים כי הליך גירושין ללא ילדים הופך את זה לפשוט יותר הנכם טועים. חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום כדי לדעת את כל המצב המשפטי בו אתם נמצאים, להבין  מה הם הזכויות ו/או החובות שלכם ובפני איזה הליכים הנכם חשופים. בכל זאת תמיד מומלץ להתיעץ עם עורך דין מנוסה בתחום. 

עורך דין ישראלי בגאורגיה

הסכם גירושים בהסכמה

העברת כסף לגאורגיה ומגאורגיה לארץ

רכישת דירה יד שנייה

איך מוצאים דירה להשקעה בגאורגיה 

ליווי-עסקאות-נדלן-בחול

עורך דין ישראלי בגאורגיה

הסכם גירושים בהסכמה

עורך-דין-בינלאומי

ליווי-עסקאות-נדלן

הסכמי-גירושין

גירושין ללא ילדים בני הזוג יחלקו רכוש, חובות ונכסים.הסכם גירושין ללא ילדים אינו תהליך מסובך. זה יותר קל מאשר עם ילדים כי אין הסכמי משמורת או מזונות ילדים שצריך לקבוע.

 

חייגו עכשיו