משמורת ילדים לאב

עו''ד גירושין

הפסיקה בנוגע למשמורת ילדים עברה בשנים האחרונות מהפכה משמעותית. בניגוד לעבר, בתי המשפט רואים בימינו את האב כשותף לכל דבר, וככזה בעל זכויות שוות לאם בכל הנוגע לקשר עם ילדיו ולאחריות הכלכלית כלפיהם.

התמורות בזכויות האב במשפחה

המצב לא תמיד היה כך. בעבר, אימהות נתפסו ע”י בית המשפט כאחראיות לגידול ילדים לאחר גירושין. האב, לעומת זאת, נתפס כאחראי לפרנסת הילדים. מצב זה הוביל לאפליה במסגרתה אימהות קיבלו משמורת מלאה גם כאשר הוכח שהאב הינו אב מעורב, מסור ואכפתי. לעומת זאת, כדי לנשל נשים מתפקידן כמשמורניות היה צריך רף הוכחה גבוה בהרבה של חוסר מסוגלות הורית.

אולם עם השנים, החוק והפסיקה עברו מהפכה, במסגרתה הפסיקו להסתכל על מגדר ההורה בתביעות משמורת (למעט במצבים בהם הילדים נפלו תחת חזקת הגיל הרך – דהיינו עד גיל שש וגם במקרים דנן יש חריגים). מעתה והלאה, בתי המשפט נוטים לתת יותר ויותר משמורת משותפת לשני ההורים, ולחלק את תשלומי המזונות ילדים עפ”י הכנסה וזמני שהות.

מצב הפסיקה היום

למרות השינויים, משמורת משותפת עדיין נושא לא פשוט. לרוב, בית המשפט מחליט על משמורת מלאה לאם והסדרי ראייה עם האב. אבות המעוניינים לקבל משמורת משותפת צריכים להוכיח בפניי בית המשפט כי הם שותפים מלאים בגידול ילדיהם.

הגשת תביעה למשמורת ילדים מלאה לאב

במקרים בהם האב חושש שהאם אינה מסוגלת לגדל את הילדים כשורה או שהיא פוגעת בהם, ביכולתו להגיש בקשה למשמורת ילדים מלאה. בקשה זו צריכה להיתמך ע”י הוכחות ועדויות לחוסר המסוגלות ההורית של האם.

חשוב להתייעץ עם עו”ד מומחה לדיני משפחה כדי להבין את הסיכוי להצליח בתביעת משמורת ילדים לאב.

עו”ד אילונה אסטיס עו”ד גירושין היא מומחית בדיני משפחה ובעלת ניסיון רב בייצוג בתיקי משמורת.

משרדנו עוסק בתחום דיני המשפחה ומשמורת ילדים. כל אחד מלקוחות המשרד זוכה ליחס מסור במטרה להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורו. אנו מביאים איתנו ידע מקצועי רב ומקיף וניסיון רב שנים ופועלים בשקיפות מלאה מול הלקוחות.

חייגו עכשיו