כל הסיבות לחתום על הסכם יחסי ממון

הסכם ממון

הסכם יחסי ממון הוא הסכם משפטי שמטרתו לעגן את כל היחסים הממוניים בין בני זוג בחוזה חתום ומוסכם. הסכם יחסי ממון לפני נישואין מורה כיצד תתבצע חלוקת רכוש בין בני זוג במקרה פרידה או גירושין, כולל כל הרכוש אותו הביאו כל אחד מבני הזוג איתם אל הקשר, וכן רכוש שנצבר ביחד/ עתיד להיצבר ביחד מכאן ואילך.

אנו ממליצים לכל זוג לחתום על הסכם יחסי ממון לפני כניסה לקשר נישואין, הולדת ילדים משותפת או הכרזה כידועים בציבור. אנו מאמינים כי חתימה על הסכם יחסי ממון משפרת את התקשורת בין בני הזוג ומובילה לקשר בריא, חזק וטוב יותר.

1. תיאום ציפיות

בני זוג רבים מגיעים אל הקשר שלהם עם ציפיות שונות לגבי מידת השיתוף בנכסים. חלקם מאמינים בשיתופיות מלאה ללא גבולות בעוד אחרים מעוניינים לשמור על עצמאות של חשבון הבנק והנכסים שלהם.

תהליך החשיבה וההסכמה סביב הסכם יחסי ממון מאפשר לבני הזוג לדבר על נושאים רגישים אלה במסגרת תומכת ובליווי מומחה משפטי שיעזור ויסביר לבני הזוג הכל.

2. הרגשת ביטחון

אנשים שנמצאים בפרק ב’ בחיים שלהם יודעים כמה נורא להיגרר בבתי משפט בתהליך גירושין. ולכן, במיוחד לזוגות שאלו הנישואין השניים שלהם, חתימה על הסכם ממון מספקת ביטחון שהליך גירושין או פרידה לא יהיו נוראיים או יגרמו לביזבוז אדיר של כסף, זמן וכוחות נפשיים.

3. הסדרת היחסים במצב של פערים כלכליים

לפעמים קיימים פערים כלכליים משמעותיים בין בני הזוג. פערים אלו עלולים להוביל לתחושת חשד וחוסר אמון מכיוון החצי האמיד יותר בקשר.

הסכם ממון מבטיח לשים על השולחן את כל החששות של שני הצדדים ולהסדיר את האחריות הכלכלית במקרה פרידה. הסכם יחסי ממון יכול להוביל להצלחה של הקשר (או לחשיפת זוגיות המבוססת על כסף בלבד).

עו”ד אילונה אסטיס עו”ד לגירושין היא מומחית בדיני משפחה ובעלת ניסיון רב בניסוח הסכמי יחסי ממון.

משרדנו עוסק בתחום דיני המשפחה. כל אחד מלקוחות המשרד זוכה ליחס מסור במטרה להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורו. אנו מביאים איתנו ידע מקצועי רב ומקיף וניסיון רב שנים ופועלים בשקיפות מלאה מול הלקוחות.

חייגו עכשיו